Θέμα του εκπαιδευτικού προγράμματος: η γνωριμία με το βυζαντινό φρούριο της Κομοτηνής
Η ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
1. Εισαγωγική ενότητα για τη σημασία του κάστρου στη βυζαντινή περίοδο (10 λεπτά) Οι μαθητές γνωρίζουν με την επίδειξη εποπτικού υλικού στοιχεία για τα κάστρα της Εγνατίας Οδού, την επιλογή της τοποθεσίας τους, τη μορφή και τον τρόπο λειτουργίας τους.
2. Έρευνα και περιήγηση στον αρχαιολογικό χώρο (40 λεπτά)
Με τη χρήση ειδικού εκπαιδευτικού εντύπου οι μαθητές διεξάγουν έρευνα και αναζητούν πληροφορίες για την αρχιτεκτονική δομή του φρουρίου της Κομοτηνής. Παράλληλα, ασκούνται στην παρατήρηση μέσω συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, που συμπεριλαμβάνουν περιήγηση, παρατήρηση και έρευνα.
3. Αξιολόγηση (10 λεπτά)
Οι μαθητές αξιολογούν το πρόγραμμα και εκφράζουν τα συμπεράσματά τους για τις πτυχές του παρελθόντος βίου της Κομοτηνής πουανακάλυψαν.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
o Να γνωρίσουν στοιχεία για τη σημασία των βυζαντινών φρουρίων
o Να αποκτήσουν γνώσεις για το βυζαντινό φρούριο της Κομοτηνής
o Να εξοικειωθούν τα παιδιά με το χώρο και τον χρόνο της ανάπτυξης της πόλης της Κομοτηνής
o Να αξιοποιήσουν τη φαντασία τους για να ανατρέξουν νοερά στη ζωή της Κομοτηνής κατά το παρελθόν
o Να αναπτύξουν την ικανότητα να ανατρέχουν στο μακρινό παρελθόν
o Να αναπτύξουν τις δημιουργικές τους ικανότητες, εμπνεόμενα από τον αρχαιολογικό χώρο
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει: ξενάγηση, δραστηριότητα με τη χρήση ειδικού εντύπου, επιτόπια έρευνα, παρατήρηση και αρχαιολογικό περίπατο.